مقالات

تفاوت کاتالوگ چاپی با کاتالوگ دیجیتال

کاتالوگ چاپی و دیجیتال

یکی از روش‌هایی که می‌توان به فروش بیشتر دست یافت، کاتالوگ‌ها هستند. در واقع می‌توان کاتالوگ را منبع ثابت اطلاعات مورد نیاز مشتری در مورد کالاها و خدماتی که ارائه می‌کنید، دانست. در هر صورت تکنولوژی روی بازار کسب و کار و نحوه تبلیغات و بازاریابی نیز تاثیر گذاشته است و حالا علاوه بر کاتالوگ‌ها چاپی، پای کاتالوگ های دیجیتال نیز به میان آمده است. اما آیا تا به حال به تفاوت طراحی کاتالوگ چاپی و دیجیتال فکر کرده‌اید و این که کدام یک برای اهداف تجاری شما مناسب است؟

تیم متخصص لیزارد با کسب سال‌ها تجربه و تخصص‌گرایی آماده است شما را در انتخاب کاتالوگ مناسب با کسب و کارتان همراهی کند و در نهایت بهترین و خلاقانه‌ترین طراحی کاتالوگ را برای ممتاز و برجسته دیده شدن برند شما در میان رقیبان ارائه ‌دهد.

بیایید به تفاوت‌های این دو کاتالوگ بپردازیم تا بتوانید برای آینده تجاری خود تصمیم بهتری بگیرید.

کاتالوگ چاپی

در طراحی کاتالوگ چاپی از کاغذ، جوهر، ماشین چاپ و مواد شیمیایی به کار گرفته می‌شود. از قدیم الایام تاکنون این کاتالوگ‌ها وجود دارند و مردم با آن آشنایی دارند. مزیت بسیار مهم و پرطرفدار این کاتالوگ‌ها این است که مشتریان می‌توانند به راحتی آن‌ها هر جایی حمل کنند و با خود همراه داشته باشند.

هم چنین با توجه به این که با بمباران اطلاعات آنلاین رو‌به‌رو هستیم، ممتاز و برجسته دیده شدن کسب و کار‌ها در دنیای آنلاین بسیار سخت است. اما کاتالوگ چاپی به تنهایی و یا حتی همراه با کاتالوگ دیجیتال این امکان را فراهم می‌کند تا به مشتریان به صورت فیزیکی و واقعی، محصولات و خدمات خود را معرفی و تبلیغ کنید.

کاتالوگ دیجیتال

طراحی کاتالوگ دیجیتال به وسیله نرم افزارهای دیجیتالی طراحی و ساخته می‌شود و برای اجرا شدن نیاز به یک سیستم هوشمند دارند. مزیت بسیار مهم این کاتالوگ‌ها این است که نه تنها می‌توان به صورت آنلاین آن را مشاهده و یا حتی منتشر کرد، بلکه به راحتی می‌توانید از طریق اینترنت آن را به اشتراک بگذارید، حتی برای مشتریانی که فاصله جغرافیایی زیادی از شما دارند. برخی از انواع کاتالوگ های دیجیتال هم هستند که برای اجرا شدن به اینترنت نیازی ندارند. از جمله اشکال مختلف این کاتالوگ می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • PDF
  • ورد
  • اکسل
  • پاورپوینت

نکته ای که وجود دارد این است که می‌توانید به راحتی این کاتالوگ‌ها را هر چند وقت یک بار بروزرسانی و مجددا آپلود نمایید.

به هر حال کاتالوگ چاپی را انتخاب کنیم یا دیجیتالی؟

خوب هزینه طراحی کاتالوگ چاپی از دیجیتالی بیشتر است اما زمانی که چاپ شود، همه جا در دسترس مشتریان قرار دارد، اما کاتالوگ دیجیتالی به اینترنت یا حداقل سیستم هوشمندی نیاز دارد تا اجرا شود. اما در مقابل، هزینه‌های بسیار پایینی به همراه دارد.

در مقابل، امکان بروزرسانی و انتشار مجدد کاتالوگ دیجیتال ساده‌تر و کم هزینه‌تر است. از طرف دیگر اخیرا بیشتر کسب و کار‌ها به سمت دیجیتالی شدن رفته‌اند و بنابراین طراحی کاتالوگ دیجیتال در سال‌های اخیر با تقاضای بالایی مواجه شده است. در واقع نمی توان انکار کرد که آینده به تبلیغات آنلاین تعلق دارد.

با این حال با توجه به هدف و هم چنین بزرگ و کوچک بودن کسب و کار شما، یکی از این انواع طراحی کاتالوگ چاپی یا دیجیتالی و حتی هر دو جواب می‌دهند و می‌توانند نتایج مورد نظر شما را به واقعیت تبدیل کنند، از جمله فروش بیشتر و دسترسی به مشتریان واقعی.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *