مقالات

نقش وب سایت در ‌کسب‌و‌کار

نقش وب سایت در ‌کسب‌و‌کار

با ظهور اینترنت و معرفی دنیای آنلاین، اکنون دیگر دنیا در دست انسان است و همه اطلاعات در اختیار و تحت کنترل ما است. در واقع اینترنت توانست ارتباط مردم در هر جای این کره خاکی را ممکن کند و موجب شد تا زندگی شکل و شمایل دیگری به خود بگیرد.

جدا از این که بسیاری از مردم مدت زمان قابل توجهی را در اینترنت سپری‌ می‌کنند، اما برخی از این فضا برای رشد ‌کسب‌و‌کار خود بهره‌مند‌ می‌شوند. به عبارتی دیگر بیشتر ‌کسب‌و‌کارهای نوین این روزها به اینترنت برای معرفی و تبلیغات خود وابسته هستند.

شرکت لیزارد با تیم متخصص و مجرب خود آماده خدمت‌رسانی در تمامی حوزه‌های طراحی و تبلیغات از جمله طراحی سایت با بالاترین کیفیت‌ می‌باشد. کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید تا مسیر دستیابی به یک وب سایت جذاب و کاربردی را برایتان هموار کنند.

اهمیت داشتن وب سایت برای ‌کسب‌و‌کار

به جرات‌ می‌توانیم بگوییم که ‌کسب‌و‌کاری که وب سایت نداشته باشد، فرصت‌های تجاری و سودآور بسیاری را به سادگی از دست‌ می‌دهد. سایت در واقع یک استراتژی بازاریابی دیجیتال است که به راحتی‌ می‌توانید ‌کسب‌و‌کار خود را رشد دهید و سود بیشتری کسب کنید.

دست شما برای دسترسی به مشتریان فعلی و حتی جذب مشتری جدید بدون در نظر گرفته فاصله جغرافیایی آن‌ها بسیار باز است. شما‌ می‌توانید از پلتفرم‌های مختلفی اینترنتی مانند شبکه‌های اجتماعی، سایت‌های خبری، انجمن‌ها و تبلیغات PPC (پرداخت به ازای کلیک) ‌کسب‌و‌کار و تجارت خود را به سادگی تبلیغ کنید.

هدف از داشتن وب سایت چیست؟

1.حضور آنلاین

شما‌ می‌توانید فارغ از زمان و مکان، همیشه در دسترس تمامی افراد بخصوص مخاطبان هدف خود باشید. این امکان حتی در روزها و ساعات غیرکاری نیز برای مشتریان شما فراهم است. حتی آن‌ها این فرصت را دارند تا بدون مراجعه حضوری درباره خدمات و محصولات شما اطلاعات کسب کنند و برای خرید اقدام کنند.

2.پشتیبانی از مشتریان

شما به وسیله وب سایت‌ می‌توانید این مهمترین وظیفه هر ‌کسب‌و‌کاری را به نحو احسنت انجام دهید و در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید. برای این کار دو روش وجود دارد که‌ می‌توانید در طراحی وب سایت خود در نظر بگیرید:

  • سوالات متداول: این همان بخش FAQ است که مشتریان‌ می‌توانند پرسش‌های پر تکرار خود را در آنجا یافته و پاسخ آن را بررسی کنند تا به این ترتیب وقت و منابع صاحب ‌کسب‌و‌کار هدر نرود.
  • ربات سخنگو: نام دیگر آن چت ربات است که پاسخ‌های از پیش آماده ای را ارائه‌ می‌نماید که تقریبا نقش آن مانند همان پرسش‌های متداول است، البته با این تفاوت که اطلاعاتی هم چون مراحل ثبت نام در سایت و آگاهی درباره محصولات و خدمات را نیز به مشتریان ارائه‌ می‌نماید.

نقش وب سایت در ‌کسب‌و‌کار

3.ایجاد اعتبار و اعتماد

در گذشته هر شرکتی که آدرس و شماره تماس شرکت را در بروشورهای تبلیغاتی و کاتالوگ‌ها ارائه‌ می‌کرد، معتبر در نظر گرفته‌ می‌شد، حالا همین موضوع در مورد وجود آدرس وب سایت برای هر ‌کسب‌و‌کاری صدق‌ می‌کند. این حضور آنلاین موجب حس اعتماد بیشتری بین مشتری و کسب وکار‌ می‌شود و جلب اعتماد آن‌ها نیز به راحتی انجام‌ می‌پذیرد.

جدا از این، وجود وب سایت موجب‌ می‌شود تا مشتریان به راحتی برای خرید محصولات و خدمات ‌کسب‌و‌کار اقدام کنند و انگیزه آن‌ها برای خرید بیشتر شود.

4.فروش

زمانی که وب سایتی را برای فروش محصولات و خدمات شرکت خود طراحی‌ می‌کنید، حالا به مشتریان بیشتری از دور و نزدیک دسترسی دارید و این به معنی فروش بیشتر و کسب درآمد بیشتر است.

5.دیده شدن

شما با داشتن یک وب سایت مخصوص کسب‌وکار خود با هزینه‌ای بسیار کمتر‌ می‌تواند هر آنچه که ارائه‌ می‌کنید در معرض عام و خاص قرار دهید و نظر افرادی که به خدمات و کالاهای شما نیاز دارند را به سادگی جذب کنید. در این زمینه هیچ مرز و محدوده‌ای وجود ندارد و‌ می‌توانید به تمامی کاربران در اقصی نقاط جهان دسترسی داشته باشید.

6.بازاریابی

تا زمانی که بازاریابی و تبلیغات یک ‌کسب‌و‌کار به درستی صورت نگیرد، مطمئنا موفقیت آن قطعی نیست. وب سایت‌ می‌تواند مخصوصا این روزها که هر کسی در موتورهای جستجو به دنبال اطلاعات مورد نیاز خود‌ می‌باشد، تحول بزرگی در آینده تجاری شما ایجاد کند. تنها تصور کنید که با چند کلمه کلیدی در مرورگرهایی هم چون گوگل، مشتریان به سایت شما راه پیدا‌ می‌کنند.

برای این کار باید بیش از هر چیزی روی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا همان SEO کار کنید. دومین راه نیز‌ می‌تواند سرمایه گذاری روی PPC یا پرداخت به ازای کلیک باشد.

به یاد داشته باشید که رسیدن به این همه مزایا یک وب سایت نیازمند این است که طراحی سایت حرفه‌ای و تخصصی انجام بپذیرد. چرا که اگر یک وب سایت به نظر مشتریان و مخاطبان هدف جذاب نیاید، خیلی ساده آن را ترک کرده و به سراغ وب سایت دیگر‌ می‌روند.

تیم متخصص لیزارد‌ می‌تواند یک وب سایت کاملا حرفه‌ای را با رعایت تمام استانداردها و با طراحی فوق‌العاده جذاب و کاربردی برای شما طراحی کند تا هر چه سریع‌تر به میزان فروش و سود بالایی دست یابید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *