مقالات

اهمیت بروشور در کسب و کار

اهمیت بروشور در کسب و کار

همه ما تا به حال برای یکبار هم که شده با بروشورهای تبلیغاتی رو به رو شده‌ایم و نگاهی به آن انداخته‌ایم. بروشور برگه‌ای چند لتی یا به عبارت دیگر کتابچه‌ای شامل چند صفحه است که‌ می‌توان به وسیله آن کالاها و خدمات یک کسب و کار یا برند را به طور تمام و کامل  و یا حتی به صورت کوتاه و مختصر توضیح داد تا مشتری اطلاعات بیشتری قبل از خرید کسب کند.

طراحی بروشور از اهمیت بالایی برخوردار است و موجب دیده شدن کسب و کار به روش خیلی موثر و ساده‌ می‌شود. شاید جالب باشد بدانید که با وجود گسترده شدن بازاریابی دیجیتال و تبلیغات در شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی، هنوز هم بروشورها برای بازاریابی و تبلیغات یک کسب و کار جایگاه خود را دارند. با ما در این مقاله از شرکت لیزارد همراه باشید تا اهمیت بروشور را در فعالیت‌های تجاری و بازاریابی خود بیشتر درک کنید.

چرا بروشور برای کسب و کارها اهمیت دارد؟

  1. تاثیر بیشتری روی مشتریان‌ می‌گذارد

بروشور یک عامل بازاریابی فیزیکی است که مردم‌ می‌توانند آن را لمس کرده و مدت‌ها نگه دارند و حتی به سایرین نشان دهند. مشتریان به این وسیله با کسب و کار و کالاها و خدماتی که ارائه‌ می‌کنید، آشنا‌ می‌شوند. اگر بگوییم که اطلاعات داخل بروشور توجه مشتری را بیشتر از تبلیغات در وب سایت‌ها جلب‌ می‌کند، شگفت زده‌ می‌شوید. هم چنین دسترسی به بروشورها و مرور اطلاعات آن ساده تر است.

  1. معرفی تجارت شما (البته با طراحی بروشور تخصصی)

اگر طراحی بروشور شما به طور تخصصی و حرفه‌ای انجام شده باشد،‌ می‌تواند در کنار ارائه اطلاعات مفید و ارزشمند در مورد کسب و کار شما، در نگاه اول، نظر مشتریان را به خود جلب کند. به این ترتیب احتمال این که آن‌ها تصمیم بگیرند از شما خرید کنند نیز بیشتر‌ می‌شود. طراحی بروشور اختصاصی و حرفه‌ای‌ می‌تواند موجب شود تا بروشور شما برای همیشه در خاطر مشتری باقی بماند.

این را به یادداشته باشید که اگر بروشور از کیفیت بالایی برخوردار باشد، دور انداخته نمی‌شود و مشتری همیشه آن را برای مواقع مورد نیاز نگه‌ می‌دارد.

اهمیت بروشور در کسب و کار

  1. برندسازی

طراحی بروشور اختصاصی که مخصوص برند شما انجام شده باشد موجب برندسازی‌ می‌شود و این به این معنی است که بروشور در هر جایی باشد به گوش و چشم مخاطبان هدف تان آشنا به نظر‌ می‌رسد. بروشور‌ می‌تواند به این وسیله برای شما به ابزاری برای معرفی برندتان تبدیل شود تا بتوانید محصول یا خدمات خود را به درستی تبلیغ کنید و به اطلاع مخاطبان و مشتریان خود برسانید.

  1. حامل اطلاعات جامع

صاحبان کسب و کار‌ می‌توانند در فضای کوچک و محدود بروشور، اطلاعات بیشتری در اختیار مشتریان خود قرار دهند. این اطلاعات‌ می‌تواند شامل توصیف محصولات و خدمات، نحوه تماس با شرکت، توضیح هدف و شعار شرکت و غیره باشد.

  1. مقرون به صرفه بودن بروشور

اگر بخواهیم بروشور را با گزینه‌های بازاریابی آنلاین مقایسه کنیم، یک گزینه کم هزینه و سودآور است. این امکان نیز وجود دارد تا بروشور بر اساس بودجه خود مشتری طراح شود. هم چنین تیراژ مناسب‌ می‌تواند روی کاهش قیمت بروشورها نیز تاثیر بگذارد.

کلام آخر

بروشور دارای فواید متعددی است و‌ می‌تواند از بسیاری لحاظ از جمله هزینه، اطلاع رسانی و غیره برای کسب و کار شما کارآمد باشد. اهمیت بروشور تبلیغاتی در کسب کار در واقع به معنای شناخت بیشتر شرکت و برند شما و برجسته شدن تبلیغات تان‌ می‌باشد.

گروه تخصصی لیزارد با تجربه چندین ساله در عرصه چاپ و طراحی انواع تبلیغات، آماده است تا شما را در راستای پیشرفت کاری و تجاری خود همراهی کند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *