مقالات

چگونه مکان کسب و کارمان را در گوگل مپ ثبت کنیم؟

ثبت شرکت در گوگل مپ

فرقی ندارد که برای کسب‌وکار خود، وب سایت طراحی کرده اید یا خیر، در هر صورت می‌توانید نام تجارت خود را در گوگل ثبت کنید. این امر موجب می‌شود تا در حوزه اینترنت و آنلاین اعتبار و ارزش کاری و شغلی شما بالا رود. اگر هم برای کسب‌وکار خود طراحی سایت تدارک دیده‌اید، این امر تاثیر مستقیمی بر افزایش اعتبار سایت و یا همان سئو سایت‌تان دارد. با ما در ادامه همراه باشید تا جزئیات بیشتری در رابطه با ثبت شرکت در گوگل مپ در اختیارتان قرار دهیم.

چگونه باید کسب‌وکار خود را در گوگل مپ ثبت کنیم؟

در گذشته یک سرویسی به نام Google Map Maker وجود داشت که به وسیله آن می‌توانستید این کار را به سادگی انجام دهید. اما در 31 مارس 2017 این سرویس از دسترس خارج شد. اما حالا می‌توانید در کمتر از یک ساعت، تجارت خود را در مرورگر یا اپلیکیشن گوگل میت به ثبت برسانید.

آموزش گام به گام برای ثبت شرکت در گوگل مپ به صورت رایگان

1.وارد سایت گوگل شوید و اکانت Gmail خود را وارد کنید. اگر از قبل چنین اکانتی ندارید، باید ابتدا یک اکانت Gmail بسازید.

2.در نوار آدرس گوگل عبارت گوگل مپ یا Google Map را وارد کنید. زمانی که نقشه گوگل مپ باز شد، در گوشه سمت چپ صفحه یک بخش جستجو وجود دارد که باید شهر و خیابان مورد نظر خود را وارد کرده و سپس جستجو را بزنید.

ثبت شرکت در گوگل مپ

3.منو را باز کنید تا گزینه‌ها نمایان شوند و از میان گزینه‌های لیست شده Add a Missing Place را انتخاب کنید.

ثبت شرکت در گوگل مپ

4.حالا باید با دقت در نقشه زوم کنید. برای این کار ماوس را روی مکان نمای قرمز برده و کلیک کنید و در همان حالت نگه دارید و سپس ماوس را تا جایی جابجا کنید که محل دقیق کسب‌وکار شما مشخص شود. در نهایت گوگل به صورت خودکار آدرس موردنظرتان را تعیین می‌نماید.

دقت داشته باشید که به هیچ وجه آدرسی که گوگل برای شما ساخته شده است را تغییر ندهید.

 

مطلب پیشنهادی : نقش هوش مصنوعی در بازاریابی و تبلیغات مدرن

 

5.اطلاعاتی که از شما خواسته شده است را وارد کنید:

  • نام شرکت یا کسب‌وکار
  • دسته بندی شعلی
  • شماره تماس: فقط باید یک شماره تماس ثابت یا یک شماره تماس همراه را با کد کشور و شهر وارد کنید. بعد از ثبت شماره تماس به سختی می‌توانید آن را تغییر دهید، پس بسیار دقت کنید.
  • آدرس سایت: آدرس وب سایت یا لینک پیج اینستاگرام خود را در این بخش اضافه کنید.
  • روز و ساعات کاری

ثبت شرکت در گوگل مپ

6.بعد از کارهای ثبت کسب‌وکار به صفحه اصلی گوگل مپ بروید.حالا در منو روی گزینه Your Contributions کلیک کنید. در این قسمت یک تبی به نام Edits وجود دارد، وضعیت ثبت کسب‌وکار شما در گوگل مپ در این قسمت در یکی از این سه حالت نمایان می‌شود:

  • Pending در حال انتظار
  • Approved تایید شده
  • Not Applied اعمال نشده

زمانی هم که ظرف 24 ساعت محل کسب‌وکار شما در گوگل مپ ثبت شود، دو حالت وجود دارد:

1.in Review: مکان شما توسط گوگل مورد بررسی قرار گرفته است و همه چیز در حال انتظار بازبینی و تایید است.

2.Published: تمام مراحل ثبت کسب‌وکار خود را در گوگل با موفقیت پشت سر گذاشتید و حالا نام و مکان فعالیت کاری شما در نقشه گوگل مشخص است.

مرحله تاییدیه و انتشار نهایی چیزی حدود 30 الی 60 روز طول می‌کشد. اگر اکانت جیمیل شما امتیاز کافی را از نظر گوگل داشته باشد، این مدت زمان نیز کاهش می‌یابد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *