مقالات

کاتالوگ PDF یا طراحی کاتالوگ دیجیتال

کاتالوگ PDF

این روزها کاتالوگ های سنتی و کاغذی جای خود را به انواع کاتالوگ های دیجیتالی داده اند و به این ترتیب مشاهده می کنیم که سیل عظیمی از کسب و کارها برای کاهش هزینه های خود و هم چنین همگام شدن با پیشرفت های روز دنیا در دنیای تبلیغات، از کاتالوگ های دیجیتال استفاده می کنند. اما کاتالوگ دیجیتال چیست؟ آیا همان کاتالوگ PDF است که در گذشته آن را به چاپ می رساندید؟ مزایا هر یک از آن ها چیست و کدام یک برای مشتریان هدف شما استفاده آسانی دارد و کاربردی تر است؟

گروه طراحی لیزارد ارائه دهنده انواع طراحی و چاپ در زمینه های مختلف، اطلاعات بیشتری درباره طراحی انواع کاتالوگ ها در اختیار شما قرار می دهد.

کاتالوگ PDF چیست؟

به دو دلیل ممکن است کسب و کارها از کاتالوگ PDF به عنوان کاتالوگ دیجیتال خود استقبال کنند تا با یک تیر دو نشان بزنند. اولین دلیل این است که این فایل PDF همان فایلی است که برای چاپ فیزیکی کاتالوگ خود استفاده می کردند و دیگر نیاز نیست دوباره برای طراحی یک کاتالوگ هزینه کنند و دومین دلیل نیز یکپارچه بودن و یکنواخت بودن تبلیغات محصولات و خدمات شان به همان شیوه سنتی است، چرا که این کاتالوگ PDF همان طرح و نقش همیشگی را دارد و برای مشتریان آشنا می باشد.

اما گروه طراحی لیزارد پیشنهاد نمی کند برای دیجیتالی کردن کاتولوگ های خود از همان PDF استفاده کنید. می گویید چرا؟ پس به دلایلی که در ادامه بیان می کنیم، توجه کنید.

طراحی کاتالوگ دیجیتال و مزیت های آن

این طراحی به شما این امکان را می دهد تا لینک هایی را در کاتالوگ خود قرار دهید. به این ترتیب مشتری می تواند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محصول خاصی و یا حتی خرید آن، به صفحه مورد نظر در وب سایت شما هدایت شود. این مهمترین و اصلی ترین و در عین حال کاربردی ترین ویژگی است که متاسفانه در کاتالوگ های PDF امکان پذیر نیست.

 

مطلب پیشنهادی : نکات طراحی کاتالوگ دیجیتال

 

در واقع سهولت در استفاده و دسترسی راحت و بدون دردسر و اتلاف وقت به محصول مورد نظر مشتری مستقیما از کاتالوگ، یکی از مزیت های مهمی است که به مزاج مشتریان قبلی و هم مشتریان جدید خوش می نشیند.

حتی این امکان وجود دارد که هر صفحه از کاتالوگ دیجیتال که یک لینک جدا دارد، توسط مشتری در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود و این یعنی دیده و مطرح شدن هر چه بیشتر شما و برندتان در فضای مجازی.

استفاده از ابزار در طراحی کاتلوگ دیجیتالی

جدا از لینک، موارد دیگری هم چون ویدیو، موشن، صدا، انیمیشن را نیز می توانید در کاتالوگ دیجیتالی خود قرار دهید تا در عین جذب کردن هر چه بیشتر مشتری و تبدیل آن ها به مشتریان دائمی، درک تمامی محتواهای موجود در کاتالوگ و هم چنین استفاده از آن ها را برای مشتریان راحت و ساده بسازید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *