مقالات

لینک‌ سازی داخلی چیست و چگونه انجام می‌شود؟

لینک‌ سازی داخلی

فرض کنید که وارد یک برجی 100 طبقه می‌شوید و می‌خواهید به طبقه 60 بروید، در این شرایط مطمئنا از پله‌ها استفاده نمی‌کنید و بدون درنگ به سراغ آسانسور می‌روید. این مثال مصداق واقعی نقش لینک سازی داخلی در وب‌سایت است، چرا که مثل آسانسور مخاطب را از یک مقاله و صفحه به مقاله و صفحه دیگری منتقل می‌کند که به اطلاعات و دسترسی به آن نیاز دارد. اجازه دهید در ادامه درباره این لینک های داخلی بیشتر صحبت کنیم.

لینک سازی داخلی چیست؟

لینک داخلی صفحات یک وب‌سایت را به صفحات دیگر در خود همان سایت به هم وصل می‌کند. زمانی که کاربر روی لینک داخلی کلیک می‌کند، می‌تواند به بخش‌ها و موضوعات مرتبط در همان سایت دست پیدا کند. از همه مهمتر ربات‌های گوگل نیز به راحتی به این صفحات مرتبط در سایت راه پیدا می‌کنند.

اگر بخواهیم به انواع لینک‌سازی نیز اشاره کنیم، می‌توانیم به لینک‌هایی که در محتوای صفحه بخش پاورقی یا فوتر، منوی کناری سایت یا سایدبار، بنرهای گرافیکی و غیره اشاره کرد. همه این‌ها موجب می‌شوند تا کاربر در مسیر مورد نظر خود در وب‌سایت حرکت کند و به هدف نهایی خود دست یابد.

مزایای لینک‌سازی داخلی روی سئو وب‌سایت

  • درک و شناخت بهتر ساختار سایت به وسیله ربات‌های گوگل
  • افزایش قدرت صفحه و کسب جایگاه بالاتر در صفحه نتایج
  • بهبود تجربه کاربری
  • افزایش ترافیک به محتواهای جدید
  • افزایش مدت زمان ماندن کاربر در ‌سایت
  • هدایت کاربران به سمت خرید
  • تقسیم اعتبار کلی وب‌سایت به صفحات مختلف

 

خدمات پیشنهادی : طراحی وب سایت

 

لینک سازی داخلی چگونه انجام می‌شود؟

1. به محتوای مرتبط لینک بدهید

بهتر است مقالات یا صفحاتی که به هم رتبط دارند را لینک دهید، در غیر این صورت لینک‌سازی داخلی کمکی به قدرت و رشد وب‌سایت‌تان نمی‌کند.

به طور مثال ممکن است در یک مقاله موضوعی را نتوانید به طور کامل توضیح دهید و یا شاید هم خارج از موضوع محتوای آن صفحه باشد، در این جا لینک داخلی به صفحه دیگر که توضیح مفصلی درباره آن موضوع وجود دارد، به کاربر کمک می‌کند.

2. انکر تکست مناسب انتخاب کنید

استفاده از کلمات کلیدی و محتوای مناسب برای لینک داخلی را انکر تکست می‌گویند که موجب می‌شود تا ارزش لینک بیشتر شود. یکی از معیارهای موتور جستجو گوگل برای ایندکس كردن، همین انکر تکست‌ها است. بنابراین انتخاب عبارات و کلمات مهم و کلیدی در این انکر تکست بسیار اهمیت دارد.

3. لینک داخلی از پست‌های جدید به پست‌های قدیمی

سعی کنید هنگام انتشار یک پست جدید در صفحه وبلاگ‌تان، حداقل 4 یا 5 بار در داخل متن به محتواها یا پست‌های قدیمی لینک بدهید. به یاد داشته باشید که گوگل روی بروزرسانی محتواها تاکید دارد و بنابراین انتشار مقالات به صورت مداوم و بروزرسانی همیشگی در وبلاگ بسیار اهمیت دارد.

4. در جای مناسب لینک بگذارید

در لینک‌گذاری داخلی و تعیین مکان بیش از این که به اهداف خود فکر کنید باید روی کاربران متمرکز باشید و دقیقا لینک را در جایی قرار دهید که به کاربر برای درک بهتر موضوع و رسیدن به هدفی که دارد، کمک می‌کند.

5. به صفحات ارزشمند در وب‌سایت لینک بدهید

اگر فکر می‌کنید صفحه‌ای از سایت شما به قدری برای کاربران ارزشمند است که آن‌ها را به سرعت تحت تاثیر قرار می‌دهد و موجب می‌شود برای خرید از شما اقدام کنند، مطمئنا این صفحه اولویت اصلی شما برای لینک داخلی است. به این ترتیب نه تنها سئو وب‌سایت‌تان ارتقاء می‌یابد بلکه میزان  فروش و مشتریان‌تان نیز به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *