مقالات

الگوریتم های گوگل برای سئو سایت

الگوریتم های گوگل برای سئو

اگر بخواهیم گوگل را فروشگاه بزرگ در نظر بگیریم، پس الگوریتم‌های آن‌ می‌تواند محصولات و کالاهای داخل آن باشد که در کنار هم سعی‌ می‌کنند تا نیازهای کاربران را برطرف کنند. مطمئنا تا به حال باغ وحش گوگل به گوش‌تان خورده است. در واقع الگوریتم‌های گوگل نام‌هایی از حیوانات با معنای خاص دارند که‌ می‌خواهیم در این مقاله از لیزارد هر یک از آن‌ها را معرفی کنیم.

الگوریتم گوگل چیست؟

الگوریتم گوگل برای سئو و بهینه سازی سایت ساخته شده است. در واقع به این ترتیب موتورهای گوگل‌ می‌توانند ‌وب‌سایت‌ها را تجزیه و تحلیل کننده و اطلاعات و داده‌های آن را مورد بررسی قرار دهند. به عبارت دیگر الگوریتم‌ها، محتویات و اطلاعات را طبقه‌بندی‌ می‌کنند و زمانی که کاربر نیاز دارد در اختیار آن‌ها قرار‌ می‌دهد.

 

خدمات لیزارد : طراحی کاتالوگطراحی وب سایتعکاسی محصول و تمام خدمات مربوط به حوزه دیجیتال مارکتینگ

 

الگوریتیم‌های گوگل برای سئو ‌وب‌سایت

هر کدام از الگوریتم‌های گوگل بر اساس دستورالعمل‌های خاصی ساخته شده است و روی نکات بخصوصی تمرکز دارند، در ادامه همراه ما باشید تا به توضیح هر یک از آن‌ها بپردازیم.

1. الگوریتم پاندا

ویژگی:کتاب خوان-مهربان-آرام

این الگوریتم را مانند پانداهای بسیار زیادی در نظر بگیرید که محتوای سایت شما را با دقت‌ می‌خوانند و کیفیت آن‌ها را بررسی‌ می‌کنند. در واقع آن‌ها متوجه‌ می‌شوند که برخی سایت‌ها با ردیف کردن یکسری کلمات قصد فریب گوگل را دارند.

این الگوریتم قابلیت این را دارد تا یک متن مفید را از یک متن ضعیف تشخیص دهد و به این ترتیب جلوی کپی متن‌ها را از یک ‌وب‌سایت به ‌وب‌سایت دیگر‌ می‌گیرد و قصد ارائه باکیفیت‌ترین مطالب به کاربران را دارد.

2. الگوریتم پنگوئن

ویژگی:متنفر از تکرار کلمات-درون گرا-اهل پیوند صمیمی

این الگوریتم وظیفه دارد تا لینک‌های اسپم را شناسایی کند و سایت هایی که بک لینک خریداری‌ می‌کنند تا رنکینگ خود را در نتایج گوگل بهبود دهند را تشخیص دهد.

اما اگر فکر‌ می‌کنید الگوریتم پنگوئن مانند صف طولانی از پنگوئن‌ها عاشق لینک‌ها و پیوندها پشت سر هم هستند، باید بگوییم که اشتباه‌ می‌کنید، آن‌ها فقط لینک‌های معتبر، ارزشمند و نرمال را دوست دارند و از سایت‌ها با لینک‌های اسپم و بی‌ربط خودداری‌ می‌کنند.

به یاد داشته باشید که این الگوریتم شخصیت درون‌گرا دارد، یعنی به شما اعلام نمی‌کند که دچار خطا شده‌اید، در حقیقت همه کارها را به بی سر و صدا و در سکوت انجام‌ می‌دهد.

3. الگوریتم مرغ مگس‌خوار

ویژگی:دقیق-جدی-سریع

الگوریتم مرغ مگس‌خوار‌ می‌تواند مترادف و کلمات مرتبط با هر کلمه‌ای که کاربر در جستجو گوگل وارد‌ می‌کند را در کوتاه‌ترین زمان ممکن پیدا کند و آن‌ها را به هدف مورد نظرشان برسند. بنابراین دیگر تمامی کلماتی که کاربر وارد‌ می‌کند، به عنوان کلمه کلیدی محسوب نمی‌شود و گوگل با این الگوریتم سعی دارد تا همیشه مرتبط‌ترین محتواها یا سایت‌ها را برای کاربران لیست کند. این الگوریتم دائم در تلاش است تا بین کلمات ارتباط معنایی پیدا کند. همین موضوع موجب‌ می‌شود که اگر غلط املایی نیز داشته باشید، بازهم بتوانید به هدف خود برسید، چرا که مرغ مگس‌خوار سریعا منظور شما را حدس‌ می‌زند.

4. الگوریتم گورخر

ویژگی:حساس و زودرنج-علاقه‌مند به خرید اینترنتی

این الگوریتم مختص ‌وب‌سایت‌های فروش اینترنتی و آنلاین است. اگر بدن گورخر را به یاد بیاورید مطمئنا راه راه‌های سفید و سیاه آن را در ذهن خود تصور‌ می‌کنید و این الگوریتم دقیقا مشابه همین خطوط سیاه سفید سعی‌ می‌کند سایت‌ها کلاهبردار اینترنتی را از نتایج اصلی گوگل دور کند.

این الگوریتم به شدت به ‌وب‌سایت‌های فروش اینترنتی حساس است و طرفدار و مدافع حقوق کاربران است، چرا که‌ می‌خواهد آن‌ها تجربه یک خرید خوب و باکیفیت را داشته باشند.

5. الگوریتم کبوتر

ویژگی:طرفدار صلح و نزدیکی-علاقه‌مند به مکان‌های آشنا

ذات کبوتران این است که به مکان هایی پرواز‌ می‌کنند که‌ می‌شناسند. این خصوصیت کبوتر موجب شده است این الگوریتمی از گوگل نیز کبوتر نامگذاری شود. وظیفه اصلی این الگوریتم این است که هنگام پیدا کردن یک رستوران، کافی شاپ و غیره توسط کاربران، اولویت را با مکان هایی قرار‌ می‌دهد که در نزدیکی آن‌ها قرار دارند.

این الگوریتم موجب‌ می‌شود تا نتایج گوگل برای هر کاربر منحصر به فرد و متفاوت با کاربر دیگری در یک نقطه مکانی دیگر باشد.

6. الگوریتم پیج لایوت

ویژگی:مبارز-جریمه کننده-نجات‌دهنده-متنفر از تبلیغات

این الگوریتم شما را از شر ‌وب‌سایت‌های خلاص‌ می‌کند که از در و دیوار تبلیغات به صورت پاپ آپ و پاپ باکس نمایان‌ می‌کنند و شما را  گیج و سردرگم‌ می‌نمایند. بنابراین همه ‌وب‌سایت‌ها باید در تبلیغات حد تعادل را رعایت کرده و در زمان و مکان مناسبی از این تبلیغات استفاده کنند وگرنه با جریمه الگوریتم پیج لایوت مواجه‌ می‌شوند.

 

خدمات پیشنهادی : طراحی وب سایت

 

7. الگوریتم رنک برین

ویژگی:حساس به قضاوت دیگران عاقل-اهل تغییر و پیشرفت

شما را با جذاب‌ترین الگوریتم گوگل انشا‌ می‌کنیم که خیلی به الگوریتم مرغ مگس‌خوار شباهت دارد. این الگوریتم از تجربیات گذشته استفاده‌ می‌کند تا روز به روز خود را رشد دهد و به شدت به رفتار و واکنش سایر کاربران اهمیت‌ می‌دهد و نظرات آن‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کند تا بتواند تجربه کاربری بهتری به کاربران آینده ارائه کند.

8. الگورتیم Payday Loan

این الگوریتم وظیفه دارد با ‌وب‌سایت‌های مبارزه کند که از کلمات و عبارت کلیدی نامربوط به محتوای سایت خود استفاده‌ می‌کنند تا بتوانند جایگاه بالاتر را در جستجوهای غیر مرتبط با خود به دست بیاورند.

9. الگوریتم Page Authority

این الگوریتم میزان قدرت ‌وب‌سایت شما را به وسیله فاکتورهایی هم چون کیفیت محتوا، تعداد بازدید کننده و مدت زمانی که در ‌وب‌سایت شما‌ می‌مانند، میزان لینک‌های ورودی از ‌وب‌سایت‌های دیگر و غیر‌ه می‌سنجد و به این ترتیب رتبه سایت شما را در گوگل بالا‌ می‌برد.

10. الگوریتم گوگل کافئین

عملکرد این الگوریتم درست مانند مرغ مگس‌خوار است با این تفاوت که روی شبکه‌های اجتماعی تمرکز دارد، بنابراین حضور مثبت شما در شبکه‌های اجتماعی روی سئو ‌وب‌سایت‌تان تاثیر دارد.

11. الگوریتم mobilegeddon

مبارزه علیه سایت‌هایی که در تبلت و گوشی همراه نمایش داده نمی‌شوند بر عهده این الگوریتم است و به تدریج این ‌وب‌سایت‌ها را از نتایج جستجو کنار‌ می‌گذارد.

12. الگوریتم برت

این الگوریتم تماما سعی خود را‌ می‌کند تا زبان انسان را بهتر درک کند و به این ترتیب نتایج مرتبط‌تر و نزدیک‌تر به هدف کاربران ارائه‌ می‌نماید. قبل از ورود این الگوریتم، گوگل برای تک تک کلمات و عباراتی که وارد‌ می‌کردید، محتواها و سایت‌های مختلف را به صف‌ می‌کشید، ولی حال الگوریتم برت‌ می‌تواند کل جمله شما را درک کند و نتایج مفیدی ارائه کند.

13. الگوریتم Mobile First Index

ریسپانسیو واکنش‌گرا بودن ‌وب‌سایت‌ها برای گوگل بسیار اهمیت دارد. در واقع این الگوریتم ‌وب‌سایت‌ها را در صدر نتایج جستجو قرار‌ می‌دهد که نسخه دسک‌تاپ و گوشی همراه شان باهم یکسان است.

14. الگوریتم MUM

شما با کمک این الگوریتم‌ می‌توانید کلمات و جمله‌ها را در زبان‌های مختلف در گوگل وارد کنید و متن، تصاویر، پادکست ویدئوها همان زبان را تحویل بگیرید. به طور مثال اگر در گذشته برای دیوار چین در گوگل جستجو‌ می‌کردید، از جایی که اطلاعات بیشتر به زبان چینی بودند، نمی‌توانستید به محتوای مورد نظر خود برسید. بنابراین این الگوریتم‌ می‌تواند تصاویر، ویدئوها، متن‌ها را نسبت به زبانی که جستجو‌ می‌کنید، پردازش کند و نتایج مرتبط و مناسبی ارائه دهد.

15. الگورتیم E-A-T

این الگوریتم که مخفف، تخصص، اعتبار و اعتماد به زبان انگلیسی است و بیشتر به ‌وب‌سایت‌هایی اهمیت‌ می‌دهد که محتواهای تخصصی را ارائه‌ می‌دهند و منبع موثق و معتبری به شمار‌ می‌روند و همچنین برای محتواهای باکیفیت، خلاقانه و دارای بک لینک‌های باکیفیت که‌ می‌توانند اعتماد کاربران را جلب کنند، ارزش قائل است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *