مقالات

موثرترین روش‌های افزایش فروش اینترنتی وب سایت

افزایش فروش اینترنتی وب سایت

امروزه بازار فروش اینترنتی وب‌سایت بسیار داغ شده است و بسیاری سعی دارند تا در کنار فروش محصولات حضوری و یا به تنهایی، به فروش محصولات و کالاهای خود از طریق وب‌سایت بپردازند. اما راز و رمز یک چنین فروشگاهی این است که به قدری کاربردی و جذاب باشد که نظر مشتریان را از همان نگاه اول جلب کرده و آن‌ها را وارد مسیر خرید کند. تیم طراحی و گرافیک لیزارد در این مطلب قصد دارد تا موثرترین روش‌هایی که موجب افزایش فروشی اینترنتی وب سایت می‌شوند را با شما عزیزان در میان بگذارد.

1.سئو و بهینه سازی وب‌سایت

سئو مهمترین و اولین راهکاری است که به شما در این زمینه کمک می‌کند و دلیل این امر هم به این موضوع باز می‌گردد که روزانه میلیون‌ها کاربر در موتور جستجو گوگل به جستجو می‌پردازند. این که وب‌سایت و فروشگاه اینترنتی شما در صدر نتایج گوگل قرار داشته باشد، شانس این که کاربر به مشتری سایت و کسب و کار شما تبدیل شود، افزایش می‌یابد.

2.طراحی وب‌سایت

عامل بعدی بسیار تاثیرگذار، طراحی سایت است که باید احساس امنیت و اعتماد را در کاربرد ایجاد کند تا بتواند بدون دغدغه و نگرانی از شما خرید کند و به مشتری دائمی شما تبدیل شود.

می توانید طراحی سایت را درست مانند دکور و تزیین مغازه و فروشگاه فیزیکی‌تان در نظر بگیرید که هر چه قدر جذاب و مورد پسند مشتریان شما باشد، دستیابی به فروش بیشتر برای‌تان سهل‌تر خواهد بود.

3.جلب اعتماد کاربران

هر جا که پای اعتماد و اطمینان به یک شرکت و کسب و کار در میان باشد، افزایش میزان فروش و کسب سود بیشتر اصلا دور از انتظار نیست. به این منظور باید با مشتریان شفاف و روشن صحبت کنید و همه چیز را واضح به آن‌ها نشان دهید، در این زمینه وجود اطلاعات تماس، آدرس فیزیکی و پاسخگو بودن به تماس‌های مشتریان از اهمیت بالایی برخوردار است.

هم چنین باید مجوزهای لازم از نهاد مربوطه را در وب‌سایت خود به مشتریان دهید تا بهتر بتوانید اعتمادشان را جلب کنید.

افزایش فروش اینترنتی وب سایت

4.تخفیف‌های شگفت‌انگیز

کمتر کسی پیش می‌آید که با دیدن تخفیف وسوسه به خرید نشود و آن را یک فرصت خوب و تکرار نشدنی در نظر نگیرد. شما می‌توانید برای مدت زمان کوتاهی تخفیف هایی به مشتریان خود ارائه کنید تا انگیزه خرید آن‌ها را افزایش دهید.

5.تجربه کاربری بهینه

این که وب‌سایت و فروشگاه اینترنتی شما برای کاربران قابل درک و ساده باشد و خیلی آن‌ها را دچار مشکل و پیچیدگی نکند، تاثیر بسزایی در ترغیب آن‌ها به خرید از وب‌سایت شما دارد. بنابراین سعی کنید مشخصات محصولات و کالاهای خود را دقیق و واضح بیان کنید و حتی توضیحات کاملی ارائه کنید. هم چنین وجود نقد و بررسی محصولات، مقایسه محصول با کالاهای مشابه و پرداخت سریع و آسان از طریق درگاه بانک در این زمینه بسیار به مشتریان شما کمک می‌کند تا تجربه بهینه‌ای از وب‌سایت و خرید از فروشگاه اینترنتی شما کسب کنند.

6.شفافیت در فروش اینترنتی

برای کاربران و مشتریان بسیار اهمیت دارد تا در مدت زمان کوتاهی به محصول و کالای مورد نظر خود با بهترین قیمت و با بالاترین کیفیت دست یابند، پس وقت را هدر ندهید و در مورد هزینه‌ها با مشتریان خود شفاف صحبت کنید. این امر باید شامل هزینه تهیه کالا، هزینه حمل و نقل و غیره باشد. هیچ چیز را در مورد هزینه از قلم نیاندازید تا بتوانید بیشتر اعتمادشان را جلب کند.

7.گواهی SSL

اگر به آدرس برخی از وب‌سایت‌ها دقت کرده باشید، می‌توانید قفل سبز رنگ به نام SSL را مشاهده کنید. در واقع SSL یک پروتکل امنیت به شمار می‌رود که آدرس وب‌سایت شما را از http به https تبدیل می‌نماید. زمانی که این گواهی را داشته باشید، کاربران سایت و فروشگاه اینترنتی شما را امن و بی خطر تلقی می‌کنند و با خیال راحت اقدام به خرید می‌کنند. این موضوع از جایی که کاربران به صورت اینترنتی اطلاعات حساب بانکی خود را ارائه می‌کنند تا پروسه خرید را تکمیل کنند، بسیار اهمیت دارد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *